söndag 26 augusti 2007

En härlig helg

En helg full av aktiviteter. Eftersom jag är ledig på fredagar så börjar helgen på sitt sätt redan på torsdag kväll. I torsdags var en kompis här och scrappade. En riktigt mysig kväll hade vi. Fredag och lördag har det varit Palmfestivalen i Trelleborg. Det är en mycket trevlig marknad med massor av besökare. Fredag kväll var vi på födelsedagskalas hos Kristina och lördag kväll var det 50-årsfest. Idag har det varit en skön hemmadag.

Naturligtvis blev det en del inköp på marknaden. Några julklappar blev inköpta (!) och till mig själv blev det halsband, armband och scrapsaker. Rum&ram sålde stämplar billigt, marknadspris. Det blev plommon, körsbär och löv för min del. Två kort har jag gjort med plommonstämpeln. Det är en sådan stämpel som ser enbart svart och tråkig ut och kan sedan bli så fin med olika färger. Här har jag plockat fram mina chalks......länge sedan de var framme. Först stämplar jag med watermark och färglägger därefter med chalks. Avslutar med att gnugga med en svamp så att färgen inte kladdar av sig.



De här plommonen har jag gjort med vanliga stämpeldynor. Jag har färgat in motivet med fägerna neptun, boysenberry och olive. På pappret under har jag stämplat det nya lövet jag köpte.




Lördag fm var jag och tittade vid målgången för Trelleborgsloppet. Annika var speaker och det var anledningen till att jag var där.



Riktigt kul att se de gamla friidrottskompisarna Tracey och Annika tillsammans på scenen när det var prisutdelning.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka ljuvligt fina kort. Önskar jag kunde lite fler olika tekniker när det gäller kortmakeri. Du är duktig på det. Du undrade om jag förstod vad du gjorde i förra inlägget med strykjärn och annat. Faktiskt inte riktigt. Frågade på Scraproom men dom visste inte vad jag menade. Du får gärna undervisa mig;) Skulle vara kul och prova.
Hoppas du får en härlig vecka så hörs vi igen snart.
Kram/Gunilla

Scrapsystrar sa...

Vilka fina kort! Gillar speciellt idén med att snurra tråd sådär runt pappret som på det översta.
:-) //ÅsaB

Simmat sa...

Låter som en härlig helg!!! Superfina kort!!
Ha en bra vecka!!
Kram
Jennie

Anonym sa...

Vilka ljuvliga kort du skapar, superduktig.
Kram