onsdag 3 oktober 2007

Nya stämplar

Idag har jag ändrat min arbetstid och är hemma en stund nu på förmiddagen eftersom jag ska arbeta i kväll. Vi har ett möte och det brukar dra ut på tiden. Passar därför på att lägga in de två kort jag gjorde i går kväll. Har använt två av de stämplar jag köpte på mässan i helgen. Inspirerad av bl.a. Gunilla köpte jag en Penny Black-stämpel med en "flärdig" tjej.

På det här kortet har jag använt en ny rund stämpel från Forma Hantverk. Kan väl vara en typ av tag/etikett med linjer och i den har jag stämplat en text. Den vinröda dekorationen har jag tillverkat med clear enamel-pulver (dvs tjock-emboss) och stämplat med en av mina gamla favoritstämplar.

Här är min nya Penny Black-stämpel. Tänker att det ska bli kul att göra tjejiga kort med den! Valde att stämpla lite runt om med olika mönster. Van som jag är att arbeta med collagestämplar så tycker jag det blir lite bart annars.
Used some new rubberstamps on the cards. The Penny Black-girl is new and I made the circle-tag with a stamp too (the first card).

Have a nice day all of you!




11 kommentarer:

Lisbet sa...

Tjena!
Sitter här och tjuvtittar på alster från andra. Jag har myror i kroppen för jag ska åka på långweekend till Norge imorgonbitti. Jag tänkte ta med kameran dit och samla bilder för kommande scrapping.

Ha det gott

Anonym sa...

KANON! Du får till det med vad du än använder. Dessa två korten är så fina både i färg och utformning.
Hoppas allt är bra med dig. Själv sitter jag med en kanonförkylning i både näsa och luftrör, suck!
Ha det så bra
Kram/Gunilla

Janny sa...

lovely cards Karin!

Sam sa...

I don't understand a word of your blog but your cards and scrapbook pages are absolute inspirations!! Oh and your cat's rather gorgeous too ;o)

Thanks for dropping by my blog!

fialoppan sa...

wow vilka kort du gör alltså, helt fantastiska!!

Simmat sa...

Vilken cool stämpel!!! Fattar inte var du får all inspiration från till alla fina kort du gör!!
Kram
Jennie

Cecilia sa...

Tuffa stämplar! Lilla tjejen är så söt! Korten som vanligt toppen!

My Paper World sa...

Gorgeous! I love the Penny black girl!

Ila sa...

Love these cards.....especially the penny black stamp...Fabulous!!

Karma sa...

Snyggt! jag har oxå den runda från Forma hantverk, det var ju jätteläckert att stämpla text i! Kram Malin

Anonym sa...

Hej mor!
Den där flärdiga tjej-stämplen var väääääldigt fin, jag kan önska mig många sådana kort till min låda! Perfekt att ge till tjejer vid fest och dylikt!! Ser fram emot "Cats" i helgen trots att jag dragit på mig värsta förkylningen! Kram Annika