lördag 13 december 2008

Lucia-dagen

...är speciell och i min familj alldeles speciell eftersom min mor fyller år. Så länge jag bodde hemma lussade jag för mor på morgonen.


Dagens presenter till mor.
Gifts for my mother.









Det är mycket länge sedan jag tillverkade smycke, men nu i veckan var jag på en smyckekväll tillsammans med arbetskamrater. Vi fick bl.a. göra skyddsänglar. Genast fick jag en idé att tillverka ett halsband till mor. Naturligtvis med en ängel. Idag har jag fixat med detta och det blev ytterligare en liten berlock med blå glassten.
It´s my mother´s birthday today. Made this necklace for her. Learned how to make angels on a course this week. Of course I hade to make one for my mother.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart halsband!!!

Det blev hon väl jätteglad över kan jag tänka =)

Anonym sa...

pssst, du har väl sett att du har en vinst att hämta ut ;)

Finfina Luciapresenter!
Kram

joggemia sa...

Jättefint halsband! Och så fint inslagna paket!

Kram!

Anonym sa...

Tänk vilken fin gåva till din mor. Antar att hom blev rörd....
Så vackert smycke kan inte bli annat :)
Kram Aase

Anna tassar in.. sa...

Men så härliga paket...du vet jag gillar paket med rätt look..din har det..fint innehåll oxå..nice nice.

Anonym sa...

How `Beautiful` Karin..Your Mother will love them for sure...
`Happy Belated Birthday` to her...Hope you all had a lovely time:)~X~