lördag 17 november 2012

Altered book cover i rött

Mitt andra "altrade" bokomslag har blivit till en bok med mönstrade papper. Kanske ska jag fylla boken med tänkvärda och användbara citat.

Omslaget är grundat med gesso, målat med röd akrylfärg och sedan har Alcohol Ink fått förstärka den blanka ytan och ger även lite skiftningar i nyansen.

Metallplattan bakom hjärtat var cremefärgad från början. Jag har målat den med akrylfärg och Alcohol Ink. Hjärtat har jag gjort med samma teknik som jag använt tidigare dvs med embossingfolder och färger. Fjärilarna har jag stansat av ett gammalt pappper och sedan klistrat på kartong.

2 kommentarer:

Aase sa...

Ursnyggt!!!

Kram

Jasmine sa...

Åh, vilket fint resultat! Jag tycker att det ser spännande ut och jag är nyfiken på att få veta mer om vad du tänker använda boken till. :)

Svar: Tack så mycket för ditt beröm, du gör mig glad.

Kram